2011-03-04 ? 18:34:07

sorry, glömde!

Ojdå förlåt! Jag glömde bort att det ALLTID är hästens ägare som känner hästen bäst, och förstår den bäst. Hur okunniga dem än är. Jag ger inte ut min åsikt om saker och ting längre, för jag har märkt att det inte uppskattas. Men då man ser att en häst inte mår bra tex, vill man gärna vara där och ge ägaren tips på hur det kan bli bättre. Men om ägaren då som känner sin häst bäst och vet bäst inte är kunnig nog att veta vilka mineraler som är bäst att kompletera hö:et med, eller vilket bett som kanske skulle passa bättre? ..Eller tips på hur man gör för att få hästen att vända huvudet mot en ist för rumpan..

Nej förlåt.. jag glömde visst brot mig igen, ÄGAREN känner sin häst bäst och vet såklart bäst vad hästen behöver! jag ska inte yttra mig. Och folk som rider på skitiga hästar med skitig utrustning, dem är inte alls lata. Dem rider för att det är kul, dem tycker kanske inte att det är lika kul med skötseln av sin häst? I dont know.....?
Kommentarer
Bella

hahahahaha folk har alldeles för lätt att ta åt sig xD jag håller med dig, men jag är lat. Jag älskar att pyssla med min häst men jag orkar inte bry mig om mitt yttre så ofta springer jag runt i fetaste stall/mekar-overallen och rider med den. Dock går ju min häst på lösdrift så det där med att ha en fläckfri häst fungerar inte, precis som du skrev. Dock har hon en väldigt smickrande färg som döljer fläckarna och skiten rätt väl. Hehe. Men jag håller med, fler borde inse att det faktiskt är så. Vi är lata djävlar och ibland är det djuren som får leva med konsekvenserna av det. Fortsätt skriv dina åsikter, det är bra med olika tankesätt och nya åsikter, nya tankar och idéer. Alltid intressant även om man själv inte håller med till ppunkt och pricka. :) haha löjligt att folk orkar ta så illa vid sig, då betyder det ju att de faktiskt tänker till och tar åt sig. Att de tror/tycker att de är lata

2011-03-04 @ 19:20:11
URL: http://truhoppochkarlek.blogspot.com
Sophie ^^

Hahaha word!

För övrigt så ÄR det inte alltid ägaren känner sin häst bäst.. Min ponnys ägare känner knappt honom, trots att hon haft honom sedan han föddes o.o

2011-03-04 @ 19:27:04
URL: http://ponnypluttisarna.blogg.se/
Jojjo

Det är väl inte ditt problem om någon annans häst mår dåligt, synden straffar ändå sig själv. Men jag tror inte att hästen vrider sig av plågor av att få ett nanogram för lite av en viss mineral.

Ja alla vi som inte står och borsta bort varje lilla dammkorn från hästens rumpa är lata och dåliga hästägare som inte bryr oss om våra hästar välmående och tycker bara om rusa runt i ridhuset.

Jag tror inte att min häst plågas av att vara lite dammig på baken, därimot skulle den lida om jag stod och borstade tills pälsen glänser och sen inte hinna skritta av, massera och smörja in benen i liniment efter en hård träning. Vissa har faktist inte tid att stå och borsta i timmar, vissa har inte sitt stall bakom knuten, vissa har inte körkort, vissa har inte föräldrar som har tid att köra en kring världen, vissa går i skola och har inte tid att vara i stallet hela eftermiddagen, för vissa vil sköta sin skolgång och sina läxor och vissa har busstider att passa.

Så jag måste väl vara världen hemskaste hästägare som prioriterar att skritta av, massera och kyla ner hästens ben och linda benen för natten, efter träning istället för att ha en häst vars päls blänker. Kan ju tillägga att min häst är en aktiv tävlingstravare, som rids ytterst sällan och då bara för att variera träningen.

2011-03-04 @ 22:38:23
Olivia L

Hahahaha XD tyckte att "Jojjos" kommentar var både löjlig och onödig! Var det bara jag?

Det är klart att det är viktigare att man skrittar av ordentligt och kyler ned och lindar hästens ben OM DET BEHÖVS (!), men det är väl också självklart att hästen behöver bli ompysslad och få bli myst med och så, eller? Sen ytterligare en självklarhet för mig är att man såklart lägger sig i och bryr sig om man märker att en häst far illa, eller? Tycker du att jag är dum i huvudet så får du tycka det, men man kanske inte ska jämföra en toppresterande travare mot en ponny eller en häst som tränar hoppning eller dressyr för tränare regelbundet samt flera gånger till/ vecka eftersom man troligtvis inte tränar på det sättet med en travare som rids mycket sällan för att variera träningen..? Och NEJ jag har absolut inte något emot travare (jag har själv en fd travare som jag håller på att skola om), men sättet de tränas på på banan och hur tidigt de tas och så vidare, DET har jag MYCKET emot!

Det är väl klart att ingen häst dööör av att vara dammig på baken, men där sadel/ sele och träns/ huvudlag ligger så kan de få skavsår och sånt. Men jag tror inte att det var det hon syftade på heller..? Eller?

Aja, ursäkta att jag exploderade lite, men sånt här stör mig :S

2011-03-04 @ 22:57:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!