2011-03-05 ? 17:32:15

slarv och ett tips!

Som min syster sa, om man ser ett ovårdat ekipage. Där ryttaren slarvat med ryktning och vården av utrustningen.. Då undrar man ju om det slarvas med mockningen av boxen, och rengöringen av hästens vattenkopp/vattenhink. Oftast om det slarvas på ett ställe, börjar det slarvas på fler tyvärr..

Och har din häst mycket kissfläckar, ja då kan du prova på att lägga in mer strö i boxen. Så det övre lagret av stö hålls torrt. Folk som har hästar med mycket kissfläckar, har tyvärr ofta för lite strö i sina boxar. Men överlag tycker jag att folk i allmänhet har väldigt lite strö till hästarna!
Kommentarer
Linda Eriksson

Min skimmel får ofta "kissfläckar", men det är för att han skitar ner i boxen på en gång. Du har inget bra tips hur man kan få bort kissfläckar? =)



Och ja, jag har ordentligt med strö i boxen ;)

2011-03-05 @ 18:34:14
URL: http://lindaaerikssoon.blogg.se/
Olivia Helén

Ja, och det värsta är när man ser folk med vita hästar som kommer ut på tävlingplatser med kissfläckar på rumpan, asså det är tävling, kan dom inte försäöa få bort skiten liksom.

Och jag hatar folk som inte mockar noga när dom är hemma hos mig, man vill helst göra det själv, för då vet man fördetmesta vad man håller på med :S

2011-03-05 @ 23:15:20
URL: http://hoppmupparna.bloggplatsen.se
Anonym

Snacka om att du tar åt dig som skriver flera inlägg om de ;)

2011-03-06 @ 11:08:17
Kerstin

Om en skimmel har gula fläckar behöver det inte betyda att de har för lite strö. Min lägger sig t ex i skithögarna, inte för att hon har trångt, hon bar gör det och så kan jag ju spåna bäst jag vill eller hur.. ;)

Trevlig blogg.

2011-03-13 @ 22:10:32
URL: http://stallrosen.bloggplatsen.se
nettan

det behöver inte betyda att den har för lite spån (strö), men det är i många fall i brist på spån. Men nu skrev jag ju dessutom om kissfläckar och inte bajsfläckar :)

2011-03-14 @ 14:13:40
URL: http://natalieforsbergs.blogg.se/
Lindha

min skimmel har hur mkt strö som hellst, men han får sina fläckar i transporten, han bajsar på bakbommen och står sedan och trycker emot den..

Jag varken slarvar eller inte bortstar honom, men jag har kommit till tävling många gånger med en gul häst, trots shamponerad dagen innan!

2011-06-20 @ 20:03:52
URL: http://lindhadressyr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!