2011-03-03 ? 18:19:23

"Fia" fullblodssto 13 år



Idag var jag och provred en eventuell medryttarhäst! Ett fullblodssto på 13 år som gått löp och sedan haft föl. Men som nu ska bli ridhäst. Snäll och trevlig häst måste jag säga. Dock är hon ganska outbildad men det kan ju bara vara roligt! Ska följa med och testa några fler gånger och se så att allting funkar bra. Hennes ägare är supertrevlig!

"Fia" som hon kallas kommer behöva bygga lite rygg, rumpa och nack muskler. Hon är känslig och fin i munnen och ja är allmänt känslig på ett possitivt sätt. Tror absolut att jag kan trivas med den häst hästen! Var riktigt ovant bara att rida i galoppsadel haha! Kändes som jag skulle ramla ur hela tiden. Jag är ju van vid min förra dressyrsadel där man satt som gjuten i, stadigare sadel med bättre stöd än den kan man fan inte hitta! Fia verkade cohså väldigt sammarbetsvillig när hon vär förstog vad jag menade, så hon kanske blir en utmärkt dressyrhäst! Hon är väldigt lagom i storleken ochså tycker jag :) Så hoppas det går bra när jag åker och provar henne nästa gång ochså :)!
Kommentarer
Anonym

vart är dina fina ridstövlar nu då? du som ska vara så fin hela tiden ;)

2011-03-04 @ 08:00:11
nettan

hahah jag äger inga ridstövlar :) men mina ridskor är i stallet där jag hade breitling. hann inte hämta dem innan jag åkte iväg igår morse :)

2011-03-04 @ 18:14:03
URL: http://natalieforsbergs.blogg.se/
Johanna

Har Fia stått på Jägersro trav och galopp innan ?

Känner igen henne :P

2011-03-15 @ 21:40:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!