2011-01-02 ? 21:23:24

energiminnen spöken och massa snö

När jag kom till stallet idag var det ca 3 dm snö jag fick trampa mig igenom.. Så efter att vi tagit in hästarna och min syster åkt upp till Broknäs för att ha insläppet där. Så var jag ensam i stallet. Grabbarna stog i sina boxar och åt sitt hö. Jag ville inte störa någon av dem så jag bestämde mig för att skotta utanför stallet. För tidigare då jag körde ut skottkärran till gödselstacken fick jag kämpa mig fram igenom snömassorna..

Jag skottade en 2 meter bred gång till gödselstacken, och en lika bred gång från bilen till stallet. Kanterna som blev vid sidorna av min gång var kanske 5dm höga! Efter allt skottande begav jag mig upp på höloftet. Däruppe började jag "sopa" ihop allt jäkla löshö som finns överallt över hela loftet. Löshöet vägrar ta slut, vi har gjort alla åtta höpåsar på löshö varenda dag, i 2 månader nu! Sedahn kastade jag ned några höbalar ochsåsom syrran fodrar Dahl´s hästar och stona med på morgonen.

När jag äntligen var klar kände jag mig helt färdig.. Så jag ställde mig och smörjde tränset och tyglarna jag har till s-stången från Amazonas. Det var verkligen välbehövligt, lädret var snustorrt! När jag precis var färdig med det så kom min syster tillbaka och vi satte oss inne i fikarummet en stund och pratade.

Samtalet spårade in lite på "det övernaturliga".. Vi pratade om radhuset som vi växte upp i, och den dåliga energin som fanns på nedervåningen där vi syskon hade våra rum. Det var väldigt kusligt, och rakt framför trappen på nedervåningen hade vi ett gigantiskt stort linneskåp med en spegeldörr. När man gick nedåt i trappen tittade man sig aldrig i spegeln, man hade en känsla av att man då skulle se någon annan istället för din egen spegelbild. Mitt rum som var det allra minsta var det som kändes allra tryggast på hela nedervåningen. Sedan pratade vi även om andra ställen där man känt av dåliga energier. Bland annat på höloftet i ett stall vi stog i för många år sedan. Där uppe kände man sig allt annat än välkommen, det stallet och hela gården har anor långt långt tillbaka i tiden.

Vi pratade ganska mycket om hus och stall med dåliga energier. Och det var flera gånger vi tyckte precis samma! Men vad jag har märkt är det ganska vanligt att det finns tex energiminnen i stall. Även att det spökar i gamla gårdar med stall. I vårat stall tror jag att det finns något, men det är ingen dålig energi. Absolut inte! Men vissa gånger bär det mig emot att gå upp på höloftet, medans det går hur bra som hälst andra gånger. Det kankse bara är inbillning, men man vet aldrig.

Hästarna trivs iallafall hur bra som hälst på Uteke. Det gör jag och min syster ochså. Men konstga saker händer hela tiden. Och nästan dagligen hör jag hur någon går utanför stallet fram till stalldörren, men ingen kommer in.. Är jag inne i sadelkammaren kan jag även höra hur någon går in genom stalldörren, och jag ropar alltid "hallå". Men då jag inte får något svar går jag ut för att titta efter, men det är ingen där.. Sedan att saker försvinner och att man känner att man inte är ensam.. Men man vet aldrig, det aknske bara är jag som inbillar mig.

Kommentarer
lena

jätte fin blogg!



Gästblogga hos mig?

2011-01-03 @ 11:59:20
URL: http://horsestyle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!