2011-01-17 ? 15:18:34

Med sorg i hjärtat..





Det är med sorg i hjärtat jag beslutat mig för att sälja min underbara ponny. Jag kan tyvärr inte ge honom den tiden han förtjänar och behöver.

Jag har ridit in och grundutbildat honom själv. Han är påbörjad sidvärtsrörelser m.m. Han är snäll att lasta, kliver bara rakt in, sko är inga problem, och han går bra ihop med andra hästar i hagen.

Han är en cool häst med stor utsrålning och charm. Han är possitiv till ridning och tycker det är roligt. Det är en kul häst att rida för både den rutinerade och mindre rutinerade ryttaren. Han är en otroligt snäll ponny och skulle aldirg hitta på något "dumt" varken då det gäller ridning eller hantering.

Han är en renrasig Welsh Cob, och är 146cm i mankhöjd.

Hade jag haft tiden för honom hade jag aldrig sålt denna pärla. Jag tror absolut att han har möjlighet att komma långt i dressyren med kontinuerlig träning och rätt ryttare. Jag säljer honom hälst till sattsande dressyrintresserad som vill vidareutbilda honom och tävla honom. Han är lättlärd och har bra temperament. Han är tyvärr aldrig tävlad pga min ålder.

Han är inte i topptrim för tillfället pga att jag inte hinner med. Därav att han säljs ganska billigt. Priset gäller vid snabb affär.

Täcken, grimma osv medföljer. Specialutprovad dressyrsadel kan köpas till.

Du är välkommen att ringa till mig vid intresse så ska jag berätta mer. 0735231638
 
 
 
Pris  60 000 kr

Kommentarer
Mia

Ska jag va ärlig,så blir jag skitledsen när jag läser dethär. Okej att det är bra att sälja han om du inte har tid med han,men det är bara det att man SER att ni hör ihop! På bilderna när ni rider,tja,det är något alldeles specielt med er två! ni två är ETT, det syns till 100%. Och nu när du har en sån superponny, varför inte göra vad som krävs för att ha kvar han? Hade kunnat dö för min häst om så skulle va. jag menar inte att du inte älskar han,men tänk för han också,det är svårt att leva utan sin andra hälft!

//Mia

2011-01-17 @ 15:31:59
felicia

nej, vad synd :(

2011-01-17 @ 19:20:14
Tova

Vad tråkigt.. :(

2011-01-18 @ 09:42:56
URL: http://kazince.blogg.se/
frida/ruby

jag måste helt ärligt berätta att när jag såg annonsen på hästnet så blev jag så ledsen för ni hör verkliogen ihop, men samtidigt tar du verkligen ansvar om du känner att du inte hinner med han,

Så stor styrkekram till dig



Stor kram frida

2011-01-18 @ 12:18:47
Karro

mkt mkt synd.. jag ser också att ni hör ihop. Kan du inte ha en medryttare då kankse? Bara så han får röra på sig emellanåt..

Ni ser så samspelta ut! Hoppas det löser sig på ett annat sett än att du måste sälja!

2011-01-19 @ 19:11:35
URL: http://iloveeco.blogg.se/
frida...

det riktigt suger att läsa, jag känner dig inte alls men följer dig på bloggen och bdb,

tycker din häst är otroligt fin och du ska va stolt över att du haft honom!



jag önskar dig lycka till i framtiden och att du kanske får en ny start med en annan häst om du får tid igen.

kram<3

2011-01-19 @ 21:44:22
Filippa

Vilken härlig header och söt häst! <3

2011-01-21 @ 10:51:26
URL: http://hoppar.blogg.se/
sivnie@bdb

Nej jag tror att jag svimmar :O

Jag förstår inte att du säljer honom, det är ju såklart för hans eget bästa men ni är ju så fina tillsammans. Men jag litar på att du gör rätt val.

Hoppas att han får det bra i nästa hem.

2011-01-27 @ 17:05:07
Tove

Verkligen jättesynd att du ska sälja honom!:( Ni verkar passa riktigt bra tillsammans!

2012-01-14 @ 22:01:10
URL: http://ingakommentarertack.blogg.se/
Linnéa

NEEEEEEEEEJJJJJJJJJJJJJJJ!!!!!!!!!!!1

2012-10-04 @ 14:48:08
URL: http://myhorsedream.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!