2011-01-03 ? 12:53:32

Hästkillen


Jag har ju en lillebror som heter Ruben. Han är så himla söt! Han är nu 10 år och har blivit en riktig liten stallkille. Bara för några veckor sedan vågade han inte leda in Breitling i boxen. Han vågade leda honom från jhagen in i stallet men sista vägen in i boxen vågade han inte. Men nu ett par veckor senare, kliver han bara på och går in i boxen med Breitling, och är inte det minsta rädd. Han tar av grimma och täcken på min lilla ponny och är verkligen jätte duktg!

Jag beundrar min lillebror. Han sätter sig upp på både Breitling och Naranjo. Ganska tuffa hästar som inte alls är vana vid totala nybörjare. Men han sitter upp och gör så gott han kan! Senast han red Naranjo lärde han sig förörvigt att rida lätt! Och han har ridit ut i skogen på Breitling när syrran red Naranjo. Hon hade ju givetvis Breitling i lina då Breitling är för stark för Ruben. Men jag beundrar att han är så totalt orädd och bara hoppar rakt upp i sadeln!

Samma sak i sommras. När jag och Ruben skulle rida ut en sväng. Jag red Breitling och Ruben fick låna knasen. Ruben fick rida barbacka för att träna balansen, och det gick jätte bra ända fram tills att vi skulle börja trava. Då gled han av.. Men han bara skrattade och svingade sig upp igen!

Med tanke på hur lite min lillebror ridit och hållit på med hästar så tycker jag att han är så himla duktig! Jag hoppas verkligen att vhans intresse för hästar kommer hålla i sig.

Kommentarer
marina

Vilken fin bild!

2011-01-05 @ 17:36:03
URL: http://marinask.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!