2011-01-05 ? 06:50:48

härmapor

Människor påstår att hästar inte kan härma och ta efter en annan hästs betteende. Men tjohej! Det kan Breitling.. när vi stog på Broknäs då han var fyra så tog han efter en annan ponnys betteend. Den ponnyn skakade på huvudet, och varenda gång han stog på gången stog han precis utanför Breitlings box. Och mycket snart hade jag en ponny själv som började skaka på huvudet helt hysteriskt.. Och tyvärr verkar det inte gå att träna bort. Men tack coh lov går det i perioder. Ibland skakar Breitling sitt huvud hela tiden så jag nästan är i upplösningstillstånd. Men ibland kan det gå flera dagar nästan veckor mellan huvudskakningarna.

Men sen ska ni få höra! Naranjo kan ju gäspa osv på kommando. Och på kvällarna när vi kvällsfodrar brukar Naranjo stå och tigga på det viset. Breitling har då iaktagit Naranjo och förstått att då Naranjo gör konstiga grimarser och när han gör vissa saker får han först uppmärksamhet och sedan godis för något mer trick. Så nu på kvällarna när vi kvllsfodrar står Breitling och härjar vid sin boxdörr. Han flinar och har sig och försöker verkligen hitta på något som vi vill uppmuntra. Han var så himla söt igår!

igår så stog jag inne hos honom efter att han påkallat min uppmärksamhet. Jg stog bara stilla i i boxdörren och pratade med syrran som mockade Naranjos box mitt emot. Då får jag först en mule i huvudet och sedan en tunga över hela ansiktet! Breitling har aldrig tidigare slickat mig i ansiktet, och jag blev ytterst förvånad av hans tilltag!

Kommentarer
Ida *Meya o Tex mamma*

Naawe va gulligt!!! :) Salt brukar slicka mej me i ansiktet ^^

2011-01-05 @ 10:21:42
URL: http://premiercru.webs.com
jojo

Hej! från och med nu till klockan 21.00 har jag en frågestund på min blogg! Du kan fråga mig vad som helst, inga frågor är dumma. Kram :)

2011-01-05 @ 12:59:18
Siolia

:D Hästar är fantastiska djur!!

2011-01-05 @ 21:18:13
URL: http://siolia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!