2010-11-27 ? 12:30:27

Snygg på uteritten


                                    (bild på Breitling från förra vintern)

Idag ska jag och Johanna ut och rida i skogen. Ska bli jätte mysigt! Sen tror jag Breitling är i behov av att komma ut i skogen och lyfta lite på fötterna. Jag är sjuk för tillfället, så en lugn barbacka tur i skogen blir perfekt!

Förörvigt är jag otroligt köpsugen. Jag längtar tills man kan dissa alla dessa fula reflexer, och börja ha fina lindor eller skydd istället. Nu när man är ute och rider.. Ser det ju förjävligt ut.. Men reflexer är faktiskt väldigt viktigt och nödvändigt. Men till våren.. Tänk er till våren! Då marken torkat upp och knopparna på träden har poppat upp. Då man kan vara lika snygg på uteritten som då man rider i ridhuset! Då man kan ha en tunn jacka eller en väst istället för bylsiga och gigantiska jackor..?

En fråga till er.
- Hur många har ridhus på gården? Och hur många har ridavstånd till ridhus?
Och ni andra, brukar ni åka iväg och träna eller hur gör ni?

Kommentarer
Natha

Vi har inget ridhus i närheten och åker heller inte iväg för att träna. Ser ingen vits med det - Det går ju lika bra att träna ute i skogen eller på ängar och åkermark.

2010-11-27 @ 12:38:29
Dislike@bdb

jag åker iväg med min medryttarhäst :)

2010-11-27 @ 12:41:41
Jenny

Jag har varken paddock eller ridhus på gården, men närmsta ridhuset och paddocken finns på ett skritt avstånd på ca 12 min så det är bara en bra uppvärmning! :)

2010-11-27 @ 13:36:39
Frida1987

Vi har paddock vid stallet, som ska saltas och plogas nu i vinter. Den är dessutom väldigt bra upplyst. Det är inga problem att hoppa när det är mörkt ute.



Jag använder mig mest av åkrarna och skogen på vintern. De som har stallet har en hage där de tar hö på somrarna, så där är det jättejämn mark och dessutom gräs under snön, så det är perfekt.

Det finns ju inget som bygger muskler lika bra som snö och därför passar jag på att utnyttja det så mycket jag bara kan, men nu med Flaxan är det förstås att ha paddock. Jag kan ju inte rida henne ännu. :)

2010-11-27 @ 13:40:35
My

100 meter ifrån vårt stall så ligger Mörrums Ryttarförening,där finns 2 utebanor ( hopp,dressyr) och ett ridhus som även ska byggas ut. Tar ca 5 min att skritta ner dit,helt perfekt! Men jag rider även ut i skogen,tömkör och varierar arbetet :).

2010-11-27 @ 14:30:11
fea

Vi har paddock, men ridavstånd till Ridhus så tränar för tränare där regelbundet.

2010-11-27 @ 15:43:27
URL: http://feaftw.blogg.se/
eelin'

Jag är bortskämmd med ett superfint ridhus precis utanför dörren! Det är jättebra, särskilt nu när min ponny har lite smått ryck :'D

2010-11-28 @ 19:25:36
URL: http://elinhkarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!