2010-12-22 ? 18:02:39

varmvatten och igenfrusna ögonfransar

Kylan är verkligen outhärdlig! Det är verkligen bitande kallt utomhus.. Jag kom hem från stallet för kanske 10 minuter sedan. Och jag fryser fortfarande! Jag hade tänkt att rida ut en sväng med Breitling idag så jag gjorde i ordning honom och vi begav oss ut i det iskalla snölandskapet..

Vi skrittade längst vägen upp mot broknäs, och jag började känna hur det stack som tusen iskalla nålar i mina lår. Och det började blåste lite, lite granna, och automatiskt började jag kisa med mina ögon. Och kände då hur ögonfransarna frös fast i varandra. Det var droppen och jag vände om hem mot stallet igen. Dagens ridtur varade i ca 15 minuter.. Det är verkligen inget ridväder nu när det är -24!

Humla ringde mig tidigare idag och frågade om jag kunde ta hand om Totte. Så efter jag mockat till honom och Breitling och fixat deras mat och vatten så begav jag mig ut i hagen. Då fick jag plötsligt för mig att jag skulle dubbelkolla att deras vattenkopp som är eluppvärmd fungerar. Det gjorde den inte.. Den hade frusit och det kom inget vatten alls! Så det blev samtal till Benny och sedan till att släpa ut hinkar med varmvatten till hästarna i lösdriften. Totte fick såklart komma in i värmen då en gammal man på över 30år inte ska behöva vara ute när det är såhär kallt.

Vattnet i hinkarna kommer ju självklart att frysa, men jag gick ut i omgångar och fyllde på då hästarna var törstiga. Hoppas att Benny fick tag på Claes så han kanske kan fixa vattenkoppen? Så himla typiskt att en eluppvärmd vattenkopp fryser!

Måste ju säga att det är otroligt vackert utomhus,
men det är inte tillräckligt vackert för attman ska stå ut med denna kylan.
Hur går det för er i era stall nu när det är såhär kallt?
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!