2010-12-04 ? 19:15:42

Pressentation av hästarna

Känner att jag måste pressentera hästarna lite bättre för dem som inte hängt med så länge.

Breitling f.2005
Han är min häst och jag köpte honom sommaren 2008, har ridit in och utbildat honom själv. Och han är min första egna häst. Han är en welsh cob och ca 146cm i mkh. Hans mamma är importerad från england och hon heter Talwern Ivy, och hans pappa är den svenska hingsten som blev BIS på salsta 2008 och heter Broughton Replica.

Labella f.1991
det är mina systrars häst, dem äger henne gemensamt men det är Sandra som har hand om henne så det är i princip bara hennes häst. Labella går nu sedan några år tillbaka endast i avel och har fått 4 levande avkommor och alla är kanonfina. Men sorgligt nog fick hon ett döfött föl mellan Divino och Doris. Labella är av rasen Svenskt halvblod. Och är u: Ella och en av sveriges bästa stostammar! Sen är hon e: Happy Day. Labella har vi haft i familjen sedan hon var 4år gammal, och kommer få stanna hos oss tills hon ska gå vidare till dem evigt gröna ängarna. Hon är även dräktig nu och förväntas föla i april. Dräktig med Firenze.

Naranjo de Bulnes III f.2001
Är min systers hingst som hon fick av en kvinna i danmark då hon gjord praktik hos Bent Branderup. Något hade gått snett under hans inridning som treåring och han blev en såkallad avkastarkung. Så han stog i tre år tills dem valde att ge bort hono till min syster. Hon red in honom på nytt och har utbildat honom själv. Han kan byten piaff pasage piruetter osv... Dock kan jag inte hans härstammning utantill. Men han är av rasen Pura Raza Espanola och är född i spanien.

Gucci f.2002
Han är Labellas första föl och ägs utav min syster My. Han är efter hingsten Weltman och har även en helbror som heter Divino. Vi har altså fött upp Gucci själva. Han har gjort sin första start i MSVB:4 nu i höstas och vi hoppas på en lysande framtid som tävlingshäst, dock är hans tävlingsryttare gravid nu. Gucci är Svenskt Halvblod.

Doris Day f.2008
alias "Dojjan". Min syster Sandras häst som hon hoppas mycket på, både i ridning och som senare avelssto! Hon är en cool häst som vi nu ska börja rida in nu i vår. Hon är efter Dionyssos.

Hamlet F f.2009
Han är en superfin liten unghingst, eller liten han kommer bli jätte stor! Han är som dem flästa unghingstar är men lite mer försiktig än dem andra. Vi hoppas på att han kommer hamna hos en duktig ryttare som kan ta tillara på hans känslighet och kapacitet på rätt sätt. Hamlet kommer utan tvekan att gå hela vägen till GP bara han hamnar hos RÄTT ryttare. Jag hoppas på att vi har kvar hono tills han är 3-4 och visar honom. För att sedan försöka hitta en ryttare och köpare till honom. Hamlet är efter Hohenstaufen II

Det är dem hästarna vi har i familjen. Så för er som undrar har jag bara breitling men det räcker gott och väl för mig! Men skall äve presentera dem andra hästarna som står i stallet eller ja, i lösdriften. Dem tillhör familjen Piltto-Dahl. Dock pressenterar jag dem inte lika ingående.

Knasen f.1991
shetlandsponny som är övervuxen, så han är altså liten B-ponny. Knasen är en fantastisk ponny som jag har en nära relation med och enormt ja helt obeskrivlingt många minnen och upplevelser tillsamans med. Honom kan det hända att ni får läsa lite om.

Totte ca 30 år
han är humlas häst som ho fick utav Hanna Engström då hon var på praktik där våren 2004. Totte har gjort det mesta i sina dagar. Dock är det ingen som riktigt vet hur gammal han är. Men han var ungefär 22 år så hon fick honom. Han har varit me om en allvarlig skada då han blivit spetsad av en tjock gren som gick rakt upp i jumsken. Få trodde att han skulle överleva. Men humla och totte kämpade ihop och han står där i hagen idag. Han överlevde mot alla odds och är en glad gammal man.

Glamur f. 1987
islandshäst som är importerad från island. Guss som han kallas är en fantastisk läromästare, han är rolig att rida även för den vana ryttaren som kan lite mera, och även gudasnäll med en människa som aldrig tidigare ridit förr. En riktig toppen kille.

Fafnir f.1990
foppa som han kllas är en islandshäst han med, 5-gångare. Är en kul häst men kan bli lite hettsig och agera ånglok å han inte försår. Han är supersnäll när man inte kräer så mycket, men är ingen nybörjar häst. Han kräver ev van ryttare.  Men en jätte snäll häst absolut inget ont i honom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!