2010-12-21 ? 21:09:23

Mystisk månskenskväll i stallet..

                           

Idag så begav min prins och jag oss ut i det vackra månskenet.. Det var verkligen helt fantatsiskt vackert! Det var alldelens knäpptyst, i princip helt vindstilla och ljuset från månen gjorde att man såg alldelens klart. Det enda som hördes var våra egna andetag och knarrandet i snön av Breitlings hovar då vi skrittade längst vägen. Det var väldigt kallt nästan -20, men då jag red barbacka fick jag värme från hans mjuka rygg. Det var något alldelens magiskt i luften, och jag greps av en käsnla som jag inte tror att jag kan förklara för er i ord. En känsla av storhet, kärlek och fridfullhet.. Som en slags fred.

Hela kvällen har jag haft en känsla av att något magiskt och nästintill övernaturligt fanns i luften. När jag och min prins hade kommit tillbaka till stallet, tränsade jag av honom och tog av reflexerna. Sen fick han gå in i sin box, och jag begav mig ut i kylan för att leta efter teckning till min mobiltelefon då vi har otroligt dålig mottagning i stallet, men det finns en plats där det brukar gå att ringa ifrån ute på stallbacken. Jag skulle just ringa min mamma och fråga när dom skulle komma och plocka upp mig, då jag såg något mycket märkligt borta vid lösdriften.

Jag blev som iskall och alldelens förstelnad. Jag tyckte mig se ett ett svart fladdrande hår i öppningen till lösdriften. Men jag fick bara en glimt, sen var det borta som om att något sprungit förbi? Månljuset var fortfarande lika starkt och jag såg allt väldigt tydligt. Men jag skakade på huvudet och tänkte att det säkert var någon av hästarna som måste viftat till med svansen. Jag står och tittar mot lösdriften och försöker övertyga mig själv om detta.. Och då plötsligt(!) smäller det till ordentligt i en staketstolpe från Naranjos hage (Och Naranjo var förörvigt inne) som då är på min vänsta sida. Och jag ser tre hästar springa därifrån mot lösdriften helt vättskrämda. Jag stog fortfarande stilla och såg absolut ingenting som kunde givit ifrån sig den där smällen. Men ville inte tänka mer på det, då det hela kändes ganska obehagligt. Men då slog det mig, ingen av hästarna hade befunnit sig bakom lösdriften.. Vem eller vad var det? Och vad var det som smällde i staketstoplen? Jag vet att det kan knäppa i staketen på vintern, men detta var inget knäpp. Det var en riktig smäll!

Vad det var kommer jag nog aldrig att få veta, det skrämde upp mig otroligt mycket och hjärtat slog riktigt hårt i mitt bröst.. Men trotts att mitt batteri på mobilen snart skulle ta slut, och jag knappt hade någon teckning alls. Så kände jag mig alldelens lugn. Jag gick bara tillbaka in i stallet efter jag pratat med mamma, och mös med min ponnyprins tills att jag hörde mina föräldrar tuta med bilen utanför stallet.

Kommentarer
veronica - olycksflikkan@bdb

usch va läskigt, men väldigt bra skrivet, nästan som en berättelse ur en bok :)

jag som verkligen tror på såna här, övernaturliga fenomen kan verkligen leva mig in i hur det var :) har själv också varit med om helt, konstiga oförklariga saker .

2010-12-21 @ 21:40:38
URL: http://veronicaandersson.bloggplatsen.se/
SletenTjurtask

Tänkte på "Ekot från förr" (cd-boken som Pollux släppte för ett antal år sedan) när jag läste, riktigt bra ^^

Måste varit riktigt läskigt för övrigt.

Har själv varit med om en hel del knasiga och ibland oförklariga saker. :/

2010-12-21 @ 21:47:33
Michaela (melamagnusson@bdb)

när jag läste detta fick jag rysningar och kom också på att det va ganska likt ngn bok eller liknande och då när jag kollade på kommentaren ovan så kom jag på de Ekot från förr va det ju :P



jag tror väldigt mkt på det övernaturliga:P och jag har varit med om massor av sådant och skit :P och de va en ågn i stallet då jag och en kompis pricis skulle ut och rida så smäller logdörren igen och den va stängd när vi hade tränsat och hästarna va uppspelta och livrädda men vi tänkte int emer på det och vi red ut efter ca 2 timmar så skulle vi göra iordning hö till hästarna och då hände det igen och vi stänger alltid logdörren när vi är där inne eller inte . då var vi rädd XD



älskar det du skrivit föresten :P väldigt bra skrivet fick bilder i huvudet hur det skulle kunna se ut :P

2010-12-21 @ 22:20:11
URL: http://melamagnusson.bloggplatsen.se
alexandra

Jag tror på det övernaturliga, men man ska ju inte låta sej luras för mycket.. Om det var kallt kunde det ju vara en köldknäpp (vet inte riktit vad det är, men då det är kallt brukar det smälla till i träd eller saker av trä..)

2010-12-22 @ 10:34:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!