2010-12-19 ? 16:18:24

Inget väder för en gammal man från klintehamn..

När jag, Humla och Moa anlände till stallet idag, möttes vi av en fruktansvärd syn! Hästarna var översnöade och hade frusitfast i dem märkligaste av possitioner. Det var snö överallt, vi kom knappt in i stallet.. När vi väl brutit oss in genom höskullen tog vi varsinn spade och började skotta! Vi skottade och skottade och skottade, och tillslut kunde man ana stalldörren där under all snö. Vi förfrös våra tår och våra fingrar, vår näsor rann som öppna kranar. Det var blod, det var svett.. Och inte minst en hel drös av frusna tårar. Vi var förörvigt tvugna att montera på en snöplog på Bennys cross country för att ens kunna ta oss in på stallbacken. Och Moa hon är en riktig chaufför, henne kan man lita på bakom ratten! Hon tryckte gasen i botten och däcken spann och det sprutade snö, men sen fick dem fäste och vi lyckades ta oss in på stallbacken.

Det var inte det lättaste att bräga in hästarna i stallet. Dem hade ju som sagt frusitfast, vi fick slå våra kloka huvuden ihop och tillsut fick vi in dem i stallet. Detta väder är inget för en spanjor, eller engelsman.. Inte heller för en gammal man från klintehamn.. Annat är det för islänningarna. Dem drog bara hatten ned över öronen och fällde upp kragen på rocken, och vände ryggen mot vinden. Sen stog dem där och iaktog oss. Jag lovar att dem skrattade högt efter att vi tagit oss därifrån! För härjade och slitstarka isländska karlar är detta inegnting. Den feta lilla elaka rödhåriga karln som kallas Knasen, honnom går det ingen nöd på heller. Han har med all säkerhet sålt sin själ till djävulen, och jag tror knappast att han fryser. That man is from hell, belive me!

Det tog sin lilla tid att skrapa fram grabbarna under snön och tina upp dem. Men nu är stallet framskottat och hästarna är vid medvetande och står i sina boxar med ljummet vatten och mat. Men jag bör tillägga att under hela denna tiden avtog inte snöstormen det minsta i styrka, och här hemma vinder det runt knutarna och det enda jag ser utanför fönstret är vita sträck som jag tror är snöflingor som far i en jädra fart..

Behöver jag tillägga att jag längtar till våren?
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!