2010-12-08 ? 16:54:31

sjukstuga

Det blir aldrig som man tänkt sig. Synen som mötte mig då jag just kom fram till stallet, var en häst som låg ned, Jag stog och tittade och väntade på att Foppa skulle resa sig upp. Jag stog ett par minuter och då han väl reste sig var han väldigt halt.. Så blev samtal till hans ägare och sen fick jag agera sjuksyster. Fick göra i ordning boxen till honom och fixa hö och vatten och ta in honom. Sen fixade jag våra egna grabbar.

Min Prins fick komma i andra hand idag, då jag känner att en halt häst går före. Så någon ridning blev det inte, det hann jag inte med. För pappa skulle hämta mig klockan 16.00 då vi har ett möte här hemma med en från papaps jobb.. Så idag har det varit sjukstuga i stallet för min del. Det märkliga är bara att Foppas hälta inte är kronisk! Han var verkligen vrååålhalt då jag såg honom i hagen. Men då jag tog in honom så var han fortfarande halt, men inte sådär vrålhalt som tidigare. Sen i boxen gick han runt lite och var ohalt men den helt plötsligt då jag skulle känna igenom honom var han dunderhalt igen då han tog några steg frammåt.

Hoppas verkligen inte att det är något allvarligt med gammel gubben.. Men han var tydligen sådär superhalt igår morse ochså sa syrran igårkväll. Och han markerade ju häromdagen ochså. Så något konstigt är det ju. Men han är varken varm eller svullen i benen. Så antagligen krävs det väl röntgen för att hitta vad som är fel.


                                           fina foppamannen <3
Kommentarer
Felicia

Min häst har blivit riktigt halt 2 gånger och då har de varit hovböld, så risken finns att de är hovböld. den satt vid ballarna, ingen aning om de har någon betydelse :)

hoppas han blir bra iaf (:

2010-12-08 @ 17:40:01
Josefine [HÄST- och FOTOBLOGG]

Hej, hur är läget en dag som denna? :)

Fin blogg du har!

2010-12-08 @ 17:46:22
URL: http://everythingbyme.blogg.se/
tina

fin blogg:)

kolla gärna in min med ;D

2010-12-08 @ 17:53:12
URL: http://tinisen.blogg.se/
lovisa

fin design:)

2010-12-08 @ 18:00:59
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Ida

Åh vilken fin header du har :)

2010-12-08 @ 18:40:44
URL: http://ipeterson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!