2010-12-15 ? 17:58:51

om gårdagens långritt

Igår när jag och syrran var ute på våran tvåtimmars ritt med grabbarna, så höll Breitling på att härja som f-a-n i början.. Och korna inne i ladugården på Söderby skulle ju springa ut och äta upp honom. Han fjantade runt som tusan och låg på i handen på mig så fort vi travade elelr galopperade. Han var verkligen pain in the ass till en början. Själva grejjen är den att Breitling är så himla stark, och när han hettsar upp sig elelr ligger på så hjälper ingenting. Men jag har länge ridit med handbromsen i men försöker att lära mig att ge stöd men ingen handbroms :P! Därav att vi missförstår varandra hela tiden.

Men igår var även första gånger jag och Breitling verkligen har galopperat det snabbaste vi kunnat! Haha! Breitling blev så himla förvånad när jag drev på honom och bad honom galoppera snabbare.

Det var nämligen såhär, Breiting låg på så i handen på mig att jag och B fick ta täten, men den tyckte syrran att det gick lite långsamt och kom upp brevid, så pratade vi lite och så skojjade jag och frågade om dem inte kunde galoppera snabbare, och så försvann dem med ett sus! Breitling som aldirg fått galoppera så pass snabbt tidigare, galopperade på i samma takt som då dem försvann. Men så drev jag på honom och han blev verkligen så förvånad! haha, var som att han frågade mig om jag verkligen menade allvar! Och det gjorde jag ju, och han tog i och sen bar det iväg och vi var Sanadra och Naranjo hack i häl!

Otroligt trevlig ridtur i vackert väder. Och påvägen hem var Bretling verkligen mör! Så idag får han vila och bara återhämta sig litegranna ;), men i morgon blir det ridning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!