2010-12-12 ? 13:37:23

litet stall.

Jag tänkte dra lite för och nackdelar med att stå i ett litet stall.

Nackdelar: Det blir lätt vädligt ensamt och har man inte stallet hemma blir det ofta lång väntetid osv. Att man får ta alla passen själv så som fodringar och insläpp osv. Och skulle det hända något är dert säkerhetsmässigt inte så bra när man nästan jämt är helt själv i stallet.

Fördelar: Man slipper beblanda sig med andra hästfolk på samma sätt. Det finns alltid folk i varje större stall som ska lägga sig i och tycka och tänka. Man slipper skitsnack och dåligstämmning. Om jag vill ha min hink med borstar osv hängandes på en krok i stallgången, så kan jag ha det! Man får lugn och ro och koncentrerar sig till 100% på hästarna.

Vi äger inte stallet vi står i som många kanske tror. Vi hyr bara 4a av 6 st boxar. Och dem två boxarna som inte hör till oss, är till familjen Piltto-Dahls hästar som går i lösdriften. Så vi är två familjer som har våra hästar där.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!