2010-12-24 ? 20:17:13

julafton


Idag var jag inte i stallet så jätte länge, åkte med syrran ut när det var dags för grabbarna att komma in. Så hann bara med att pussa och klappa lite på min prins idag. Men det verkade inte gå någon nöd på honom. Han var bara glad över att få gå in i sin box! Dem fick äpplen och morötter i krubborna bara för att det är jul.. Och tomten fick sin gröt. På julen måste man ge sin stalltomte gröt. Man måste visa sin uppskattning och tacksamhet så att han inte blir förgrymmad. Vad jag hört kan stalltomtar vara ganska lynniga, så man får passa sig för att reta upp dem. Julgröten serverade uppe på loftet, hoppas det smakade! Och hoppas alla ni andra haft en bra Julafton och att i fått allt det ni önskade er. 

I morgon blir det förhoppningsvis uteritt med lite folk från broknäs!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!