2010-12-06 ? 22:44:34

hästvärlden

Det här med att jämföra sig själv med andra är något jag har svårt för. Eller folk som säger "men om ni tycker så så finns det andra som är värre än jag!" Att hävda sig eller att jämföra sig med andra. Eller att jämföra sitt sätt med någon annans. Jag förstår mig inte på det. Och det förekommer så himla mycket i hästvärlden.

Sen att gå på folk helt utan anledning är något jag inte heller förstår. Har ingen bett om din åsikt så vill dem antagligen inte ha den heller. Sen försöker jag att hålla mig till "Har man inget snällt att säga, så säg ingenting alls". Vilket jag tycker att många borde ta efter. Jag kan ju självklart tycka och tänka precis så som jag vill, men måste jag säga att jag tycker att en person är dålig eller gör något fel? Nej! Om personen inte rider så som jag skulle rida, varför ska jag kommentera det om personen antagligen inte vill

Sen om någon kommer med ett påstående, och jag inte tycker likadant får jag ju självklart ge min åsikt. Men jag skulle aldirg hävda att mitt sätt är bättre än någon annans. Och proppsa på att andra ska tycka som jag.

Men att rikta fokus till någon annan då man själv får kritik. Det är fegt. Och varför jämföra sig själv med andra?
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!