2010-12-12 ? 13:46:05

fy fan för djurplågeri!



utklipp från tidningenridsport.se. Altså hur i helskotta är människor funtade? Sådant här gör mig så himla arg och ledsen. Att en häst omgående måste avlivas pågrund av att den inte fått sina hovar skötta på ett år! Att den jäveln endast dömdes till 9600kr i böter är ju skandal! Idioten borde fått djurförbud och hamnat bakom gallret.

Jag förstår inte varför sådana människor ens har häst och andra djur? Vad har dem för glädje av dem? Och vad använder dem djuren till? jag förstår verkligen inte det.. Tar man inte hand om sitt djur, ska man inget djur ha!

Kommentarer
janina

De där är bara SÅ sjukt! Om man inte orkar mer med sin häst (djur överlag) så varför inte använda vettet o. sälja den istället o. få lite extra pengar?!

Jag studerar till hästskötare och vill så gärna sluta skolan (2a året redan...) men en sak har gett mej en ordentlig spark: Vanvård mot hästar. jag är fast bestämd att jag en dag ska kunna ha ett eget stall med endast hästar som är vanvårdade, ge dom en bättre start igen och sälja dem till någon som den får känna sej älskad :)

(min egna häst var mycke nerbruten av exem när jag tog han).

2010-12-12 @ 16:57:02
URL: http://drekis.blogg.se/fotografen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!