2010-12-02 ? 11:10:50

frusen torvbal, inget att leka med!


               "Maaatteeee.... Nu fixar du den här frusna torvbalen, ANNARS!"

Igår ikväll fyllde ju jag på torv till Breitling. Claes var supersnäll och körde ned två balar till mig. Och tänkte att jag skulle slänga in en. "Suprise" balarna var frusna, och jag håller med Humla. Frusna torvbalar är inte att leka med. Det fick jag erfara! Jag pustade och frustade, jag bankade och slog. Jag sparkade och hoppade, jag kämpade och slet. Men ingenting hjälpte.. Jag slet mitt hår i ren frustration över denna djävulens påfund. Jag bad en bön till gud, torvbalen blev inte mindre frusen för det. Sen försökte jag mig på en snyft-historia. Men gud verkade ha lagt döv-örat till idag. Men frusna torvbalar dem är inte roliga alls, inte någonstans! Breitling tyckte jag var allmänt skum och riktigt klen som inte kunde ha sönder mer än ett litet hörn på torvbalen innan jag gav upp. Så jag hoppas Breitling har grejjat den själv nu under natten!

Har ni något bra tips för hur man har sönder frusna torvbalar?
Kommentarer
Nathalie

Torvbalar är inte och leka med! Därför håller jag mig till spån, haha :o)

2010-12-02 @ 11:26:17
Anonym

HAHAHAHAHA!!! Älskar sättet du skriver på! xD

2010-12-02 @ 11:49:40
URL: http://dressyrohoppryttarna.blogg.se/
frida/ruby

Hahha, älskar Bretlings minn på bilden, och tyvärr inte jag har spån till min ponny plutt :)

2010-12-02 @ 16:35:55
Anonym

De där fick jag leva med en hel vecka när jag var på prao, och de var för jävligt... xD

jag hoppade, stampade, sparkade och tusen saker till, och de var sjukt jobbigt! xD hahaa^^

Men de gäller att ha tålamod och ORK! xD hahaa^^ :D

2010-12-02 @ 18:04:16
Ida *Meya o Tex mamma*

Ne mitt ända tips är att värma upp den i fikarummet då som sagt haha! lr försöka byta till spån :) jag vill ha spån! ibland är de jobbigt att vara inakoderad

2010-12-02 @ 20:43:53
URL: http://idelia.blogg.se/
Sara

Låt hästen göra jobbet. Min häst tycker det är fantastiskt roligt att sparka och gräva i sönder torven. Speciellt om man får lite belöning efter :)

2010-12-05 @ 18:05:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!