2010-12-01 ? 22:36:10

Eriksson åkte på en stjärnsmäll!



Vet inte hur många av er som läser på tidningenridsport.se regelbundet. Men jag tycker att det är allt för många som inte tar hästar på allvar längre. Föräldrar som tror att dem är leksaker och att barnen vet bäst. Man måste komma ihåg att hästar är levande djur med helt andra instinkter än våra egna. Det var förövrigt en av dem äldre hingstarna som stått inne på boxvila ett par dagar pga hovböld. Som gav honom en känga. Och Peter bar hjälm!

Jag tycker många bör tänka efter, allt kan hända. Och man skall alltid vara försiktig, aldrig någonsin vara dumdristig! Det kan hända den bästa vilket det gjort med en av dem i detta fallet. Jag är alltid försiktig trotts att jag litar till 100% på Breitling och vet vad han klarar och inte klarar av. Men häldre för försiktig för hans och min skull än att vara dumdristig och utsätta honom eller mig eller båda två för fara.

Bild och info om Peter hämtat från:
http://www.tidningenridsport.se/Article.aspx?m=45207&a=538690
http://www.tidningenridsport.se/Article.aspx?m=45207&a=541524
Kommentarer
Hanna o Elliot o Nelli

BRA att en sån STOR stjärna bar hjälm trots att han BARA ledde sin hingst! Det är ett bra föredöme för alla!

2010-12-02 @ 09:18:20
URL: http://elliotochmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!