2010-12-06 ? 20:17:14

dagens ridpass

idag gick Breitling som en klocka mellan varven, men när han inte gick som en klocka så gick han som jag vet inte vad.. En hettsig ponny som lägger mer energi uppåt än frammåt haha! Men i mellan varven var han ju som sagt riktigt fin! Så jag är nöjd med dagens ridpass. han sökte sig frammåt nedåt och höll en ganska bra form för det mesta, men när han hettsade upp sig så for ju såklart huvudet upp och han betedde sig som en apa. Men coolade ganska snabbt ned sig då han fattade att det inte var någon mening med att hettsa upp sig.

Men i galoppen blir han lite väl stark för att jag ska orka jobba honom.. Så det är ju lite jobbigt. Men nu börjar man kunna forma volterna utat att han flyter ut så där som han gjort tidigare. Och jag tror nog att min sitts var ganska bra idag! Jag tänkte en hel del på hur jag satt och kom på mig själv nästan direkt då jag började tppa frammåt.

Vi får se hur det går i morgon, hoppas ju såklart på att det går ännu bättre än idag! :D Johanna red ju med mig på foppa, men olyckligt nog markerade han imellanåt, så för honom blev det bara skritt. Och hans ägare ska kolla på honom i morgon kväll. Han hade tydligen haltat till häromdagen när han rest sig upp fårn att ha legat och vilat. Så vi höll ju såklart extra öga på honom hela tiden. Men vi får se sen hur det blir, tror dock inte att det är något allvarligt. Han börjar ju bli till åren och nu när det är så kallt är det väl inte så konstig om en gammal man haltar till ibland?
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!