2010-12-03 ? 23:27:30

Broknäs Flickorna

                                        

Visste ni att i stallet vi har hästarna nu, att det är därifrån som den tecknade serien "Broknäs Flickorna" utspelade sig? Serien är skriven utav min kära vän Ylva Ericsson som själv var en utav huvudpersonerna i serien. Och Cissi som driver Broknäs Gård och även har stallet vi står i, är precis samma Cissi som i serien. Jag tycker det är lite roligt faktiskt. Sen att det är i fikarummet i vårat stall som Carina Dahl suttit och klurat på dem flesta av sina krönikor, som hon tidigare skrev i tidningen Hästfocus. Carina har ingen egen häst just nu, men hennes familj äger hästarna i lösdriften. Sen är tydligen några utav träden i stora hagen väldigt speciella på något sätt. Det spelades in ett tv:program för jätte längesedan där ute i hagen just om träden. Och det är lite filminspelningar och allt möjligt runt omkring där våra hästar står nu. Jag tycker det är kul, och speciellt att man känner igen sig i serien broknäsflickorna, då man tittar på bilderna. Stallet och omgivningarna ser precis ut så. Så för er som läst och tittat på bilderna. Då vet ni hur det ser ut hos oss ;)

               
Kommentarer
-

Va kul :D älskar den boken

2010-12-04 @ 00:12:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild


Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!